Een goede verkooptekst is verzorgd
Je verkooptekst is jouw visitekaartje. Een
beduimeld kaartje laat een slechte indruk achter. Een kaartje in schreeuwerige
kleuren geeft een ander beeld dan eentje in zwart-wit. Welke indruk maakt je?
Verzorgd = foutloos schrijven
Gevoetbalt? Altijd fout! Gebeurd? In de ene zin goed in de
andere fout. Ge-sms’t? Even wennen maar het komt eraan. U hebt/u heeft? Kwestie
van smaak.
Verzorgd = de juiste toon aanslaan
Wie is jouw klant? Een man van 65? Een vrouw
van 30+? Een adolescent? Een tiener? Elke doelgroep vraagt om een eigen
schrijfstijl. Maar houd ook je eigen imago in de gaten. Een uitgekiende balans
is vereist!
Verzorgd = netjes voorstellen
Zorg dat de klant direct weet wie de afzender
is. Daarover mag geen enkele twijfel bestaan. Tenzij je om strategische redenen de lezer misleidt natuurlijk.